Fear of the dark

Vissa år kommer bokstaven F före E i alfabetet. Det beror lite grand på om man närmar sig året från norr eller söder. Folket i Jönköping kan det där. Det är samma princip som får dem att blandas ihop med folket i Linköping. För en närmare förklaring får den intresserade läsaren vända sig till någon som kan mycket, t.ex. talmannen. Ni andra får acceptera E's frånfall.

Timo R åkte ut ur körslaget. Det skrämmer mig inte. Det kanske till o med var logiskt eller rimligt.

Men Israels smällkarameller över Gaza skrämmer mig. Min religionslärare kanske skulle slå mig hårt i bakhuvudet o skicka en stor balkanes att bita av mina öron. Eller åtminstone att stjäla min cykel. (Annars vill jag gärna göra lite reklam för ett sådant tilltag: Den står olåst på min baksida. Det är punktering på bakdäcket, men eftersom den saknar växlar är det jättelätt att byta. Jag har använt den en gång. Innan det hade cykeln en ägare, en gammal tant som putsade den som den var av guld.)...Hur som helst...det gör det mycket svårare för mig att sova på nätterna när jag tänker på människorna i Gaza. Jag önskar att Israel firade jul istället. Att de satt proppmätta o lekte med sina julklappar med stora varma, lyckliga leenden. För det är väl inte det de gör? Nej, där någonstans...

Jag hoppas det går bättre för Nannes kör. Hon har alltid skrämt mig lite grand. Men nu när jag vuxit mig lite större o starkare, börjar det gå över. Jag glömmer det som varit o hejar lite grand på henne, bara för att.

Gott nytt år, världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0