Ensam kvar i stan

Nu har de lämnat mig, de runda o de snoriga. Jag blir själv hela dagen o en del av imorgon. Hoppas jag minns att äta tofun jag bunkrat upp med. O den honungsrökta laxen.

Jag har några mindre o ganska hastigt avklarade löften att ta itu med. Några vackra människor att möta o dela livet med, på gott o ont. Det lär inte ta hela dagen o hela natten.

Sedan kommer jag sätta mig med en flaska vin. Bourgogne, faktiskt, för ikväll vill jag lyxa. Sedan tänker jag fortsätta med boken om Tom Waits som jag började på igår natt. Han är en av de få människor i vår värld som verkligen fascinerar mig. Antagligen kommer jag att röka för mycket också.

Soundtrack just nu, som så många gånger förr: In my solitude. För att jag älskar att vara för mig själv ibland, inte för att ömka mig. Tre barn o en påträngande vacker fru, o ett fjärde barn på väg. Det är inte ofta nu för tiden som det bara är jag. Därför är sådana dagar rätt värdefulla. Jag sjunger med:


Kommentarer
Postat av: Anitha

Vi tillönskar dig en underbar bourgogne-kväll. Spetsa gärna med lite absinth :)

2009-04-25 @ 19:09:20
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0