Ett kapitel vari författaren minns sin gamla farmor

Jag läste om politiserande o bloggande Jörgen Danielsson i morgonbladet idag. På fotografiet av honom kunde man se en kristallkrona, strax över o bakom mannen i fråga. Det slog mig att min farmor hade precis en likadan lampa hemma hos sig när hon levde. När jag läser att landstinget betalat 19000 för lampan blir jag chockad. Varför tog vi inte bättre hand om farmors gamla lampa när hon dog?

Denna summa hade ju räckt för att bjuda hela familjen på en tripp till Öland i sommar! Inklusive ett o annat McDonaldsbesök. Men nu blir det inte så, för lampan är borta utan att vi tog vara på den. Antagligen lämpad på en tipp någonstans. Det är inte klokt så vriden o orättvis världen kan vara. Men vi betalar väl skatt för att inte ha råd med sånt?

Vi får grilla korv hemma i trädgården istället, om vädret tillåter. Min gamla farmor hade gärna varit med om hon levt. Kanske till o med unnat sig ett glas från bagen.

Kommentarer
Postat av: Anitha

Har du varit i flaskan igen? Ditt minne sviker dig. Din farmors var mindre, men den vilar icke på någon soptipp utan är väl omhändertagen och hänger i tryggt (?) förvar hos hennes yngste son.

2009-04-29 @ 17:22:42
Postat av: Andreas

Pjuuu! Jag kan ha blandat samman den med den som min mormor har. Vad är det förresten med landstingspolitiker som gör att de har samma smak som gamla tanter? Men håll med om att farmors vardagsrum inte hade varit speciellt charmigt om det inte var för lampan! Så Jörgen har definitivt en poäng.

2009-04-30 @ 09:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0