Utgående undran

"Käre Henrik,

min fru o jag har inte tänkt oss för. Vi fick ett paket Kefir från Ryssland av en anledning som jag inte kan gå in på utan att röja identiteter på folk som jag inte vill ska bli inblandade. Vi var länge villrådiga. Men i morse fann vi att allt bröd var torrt o att osten var slut. I någon form av impulsiv längtan efter att stilla vår hunger så spillde vi upp varsin tallrik Kefir. Det var jag som fått Kefiren för en tid sedan. Men det var min fru som tog fram paketet ur kylen, öppnade det o hällde upp.

Vi åt o åt. Även ett av våra barn hoppade upp i mitt knä o fick en o annan munfull. Trots allt så gick inte hela paketet åt. Efteråt har vi haft en enorm ångest. Normalt köper vi ju mejerivaror på Hemköp eller Lidl. Vi gör det. Dessutom ganska ofta o sedan detta tillfälle faktiskt ännu oftare när vi insett hur gott det är med fil. Nåväl. 

Vi misstänker att vi sysslat med illegal fildelning. När vi skulle kontrollera detta på din hemsida på Internet så läste vi att enligt dig ska man utgå från att det inte är tillåtet om man inte hört annat.

Nu sitter vi hemma o våndas över att du eller ryska bönder, eller till o med rysk maffia, kommer o knackar på dörren o kräver upprättelse.

Har vi anledning att må dåligt? Kan vi någonsin bli förlåtna av dig, lobbyverksamheten o Gud?

mvh

Andreas m familj (en del av den)

Ps. Jag vill även påpeka att Nalle inte varit medveten om att vi ätit av filen. Han satt vid datorn under hela frukosten o var helt distraherad av annat. Jag vill nästan svära på att han var vid datorn även vid tillfället då filen kom in till oss o omedelbart förpassades in i kylan. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0