Fula fula fula Fredrik.

Många skriver om Gaza dessa dagar. Det är inte min avsikt att bli en av dem, för det finns mer än tillräckligt med åsikter om det som händer. Vissa bättre, andra sämre. Kort kan man generalisera genom att konstatera att ena sidan huvudsakligen använder människorättsliga argument o den andra sidan anklagar den första för att vara kommunister.
 
Vore det inte för det absurda o enormt hemska i den debatterade situationen, skulle diskussionen vara riktigt kul att följa. Det kan den givetvis aldrig bli.

Dagens namnsdagsbarn är Fredrik. Lars Ohly har under en tid gått ut för att vara glad. Under debatten om Gaza använder Filippas knähund det emot Lars o anmärker att han ser arg ut, trots att han sedan en tid i jakt på en härligare image jobbar på att vara glad offentligt.

Vill Fredrik att Lars ska le stort när Gazafrågan diskutteras? Oavsett vilken sida man väljer i själva konflikten, så känns Fredriks inställning...annorlunda.

Fulast på länge, Fredrik. Mig oroar det mycket o jag hoppas att detta har uppmärksammats av många människor.

Jag nynnar Barry McGuire igen o önskar att det bara var för att det är en j-gt bra sång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0