Onödigt vetande, del 1

Det tog många år innan jag reagerade. Det skvallrar säkert om någon oförmåga hos mig att ta mig igenom kvällspressen. Något som säkert skvallrar om någon slags läggning hos mig är en fundering jag fick tidigare idag. Jag går inte in på varför. Steget mellan det som utlöste o det som ledde fram till är för långt.

Samtalet jag hade med några kollegor handlade om vilken stad Marie Picasso kommer från, Hjalmar Branting och två äpplen. Kollegorna skall därför anses vara fria från skuld.

Jag vill först bara förklara att jag tycker att paret har varit alltför jagat av drevet. Det är inte min mening att sälla mig i detta led. Det är heller ingen politisk uppfattning jag ger utspel för. Tvärtom anser jag att åtminstone killen blivit sorgligt nedskriven på mycket märkliga grunder, när man blandat samman person med sak.

En personlig omröstning om vilket par jag helst skulle slippa se utföra en sextionia ledde fram till:

Göran o Anitra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0