Fri sprit? Nej sprit är inte fritt. Någon måste betala!

Bröllop!

Hovet vill att du o jag ska betala för kalaset när hans äldsta dotter gifter sig. Hovet får sedan tidigare 112 miljoner kronor i bidrag detta år. De flesta människor i Sverige har en årsinkomst på 300 000 plus/minus en femtiotusenlapp. Herr Kung har dessutom haft 31 år på sig att spara till detta bröllop - han måste ju ha förstått att det skulle komma. Ändå vill han ha mer pengar av oss.

Det är inte gratis med bröllop. Det kan till och med vara ganska dyrt. Men hur man än ställer ekvationen så tycker jag att hovets vädjan om mer pengar är girighet i dess yttersta mening. Då tar jag inte ens i beaktande att det kommer från en familj som inte ens betalar trafik- eller parkeringsböter. 

Dagens namnsdagsbarn är givetvis Kungen "Jag trodde pengar växer på träd" av Sverige.

Även om jag inte blivit tillfrågad vill jag bara påpeka i all vänlighet att det är lugnt, jag accepterar Daniel. Jag gör verkligen det. Naturligtvis ska Viktoria gifta sig med någon hon älskar o någon hon valt själv. Jag kommer inte ställa mig i vägen o protestera! 

Fast jag tycker inte att jag ska betala för kalaset. Jag antar att jag dessutom inte kommer vara inbjuden. För jag känner ju vare sig Viktoria eller Daniel. Jag har inte ens träffat dem.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0