Mig o min vikt

Igår var jag på hälsoundersökning. Jag fick lämna blodprover och man tog mitt blodtryck. Kvinnan som utförde arbetet såg ut som Malin Ewerlöf. Redan där fick jag känslan av att vara i ett rejält underläge. Hon frågade mig om mina alkohol-, tobaks- och motionsvanor. Jag ljög klädsamt. Sedan bortförklarade jag mig utifrån mina lämnade uppgifter. Det skarvade slutresultatet en aning. Men vem är du att döma?


Dessutom har jag ett för högt blodtryck. Det är för att jag är upprörd. Jag kan jättelätt reagera med våld eller elakheter om jag blir ansatt. Ingen jag känner eller omger mig med går säker. Förutom Nalle givetvis.


Sedan mättes och vägdes jag helt naken och utan ursäkter. Efter att ha kontrollerat mina siffror mot en tabell så förklarade Malin för mig att jag inte skulle vara överviktig om jag går ner ett kilo. 


Men svart är svart o vitt är vitt. Tabeller ljuger inte o vi går dit pilar pekar.


Igår kväll spenderade jag nästan en timme med att lyfta skrot. Jag är mycket tveksam om det är bra för mitt blodtryck. Men om jag dör idag på grund av det så gör jag det som ganska nära normalviktig. Igår hade jag hetat "okänd fet man i väntan på identifikation" om jag krockat hårt på vägen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0