Fortfarande på I

Bokstaven I är svårsläppt. Den dyker upp flera gånger i årets alfabet. Lite av en alfabetets Linda Rosing, faktiskt.

Somliga av oss har ju fortfarande lyckan att snart få löning. Allt fler har det inte. Vi lyckliga har dessutom ännu en skattesänkning att se fram emot denna månad. Vi kommer få ännu mer i plånboken. Den kommer väga tungt, det vill jag lova.

Men i mitt stilla sinne undrar jag över hur alliansens tankar rimmar. De har under sin tid vid makten fått människor att fly sina fackförbund o a-kassor. Det ligger alltså på skattefinansierade soc att ta över försörjningsplikten på människorna utan inkomst. Vi blir allt färre som betalar allt mindre i skatt.

Hur har de tänkt få statens pengar att räcka till?

Jag tycker om kaosteori, men jag förstår den inte, jag vill ha den förklarad. Är det för mycket begärt - jag betalar väl skatt för det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0