Note to self; vart pengarna tog vägen

Efter att ha gått i två veckor o sneglat på boken, så kunde jag inte hålla mig längre idag. Jag trodde att jag kallt kunde vänta ut tiden tills affären vräkte bort de kvarvarande reaböckerna för halva priset. Men icke. Vare sig förlaget eller någon av nätbutikerna verkade ha kvar något ex, så jag ville inte chansa att bli utan.

Årets sista fynd på bokrean; Julio Cortazars Hoppa Hage. Ännu en av dessa omistliga klassiker på över femhundra sidor som trycks in i min bokhylla i väntan på att bli läst. Jag har ett antal sådana sedan tidigare, men som inte ropar tillräckligt högt, åtmintone inte ännu.

Den här boken ska jag ställa jag bredvid Brochs Vergilii död; inte på grund av något alfabetiskt, jag gillar inte sådant - det förstör det inituitiva o spontana i jakten på en ny bok att läsa - utan på grund av att dessa böcker någonstans i mitt eget sinne hör lite samman.

Pengarna som rök kompenserade jag med att köpa ett presentpack med Disneys Bilar till lilleman. Hmmm, hur länge kan dessa bilar vara så populära? Hur länge kan de vara så fruktansvärt dyra? Jaja, nu ska jag hämta honom från sista inskolningsdagen på det nya dagiset. Mandel - snart är du fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0