Att uppfinna hjulet på nytt

I min lokala morgontiding stod det att läsa i morse att chips inte är nyttigt. Tydligen är de väldigt feta, vilket inte är bra. Dessutom är chips väldigt salta. För salta. Sammantaget är chips inte nyttigt för oss människor.

Uppslaget var en helsida.

Tidningen avråder oss från överdrivet intag av chips o föreslår att vi ibland äter andra snacks framför TV:n. Alternativ ges icke. Man låter oss tänka själva?

Artikeln fanns bara med i pappersvarianten, så det blir ingen länk. Jag vill heller inte ta på mig all ära o skriva något i stil med "Kom i håg var ni läste det först!"

Men jag kunde inte avhålla mig från att notera. O sprida budskapet så att det blir känt. Vilken nivå jag tvingas vakna till.


Kommentarer
Postat av: kaya

sannerligen revolutionerande nyheter!!



men, som den rebell jag är sprang jag genast ner och köpte två minipåsar chips på ica... och lite mer typ coca cola och gott o blandat. kanske att det nyttiga i colan tar ut det onyttiga i chipsen?



2009-04-27 @ 12:32:34
Postat av: Andreas

Det vore så dagspressen att inte ha bunkrat upp med svar på rimliga följdfrågor. Men ring Kuriren o fråga!



Jag anser spontant att minipåsar är ett fjantigt påfund.

2009-04-27 @ 13:03:47
Postat av: Azalea

Har du bloggat förut? Ibland påminner du jättemycket om en blogg jag brukade läsa för några år sen!

2009-04-27 @ 15:41:36
Postat av: Andreas

Jo, det har hänt. Men det var en tid sedan. Så kanske, kanske inte. Välkommen hit ändå o istället!

2009-04-28 @ 10:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0