Slak Rasa

Igår ringde min gamla vän upp mig med glädje i rösten. Han hade gått tidigt från jobbet för att gå till doktorn o få sina hemorrojder bortskurna. En stockholmspromenad i vårsol, klockan tre på eftermiddagen. Hans liv var fantastiskt.

Jag hörde genom telefonen hur han ömsom liksom drog sina fötter längs vårgruset, ömsom hoppade till eller stod stilla. I mitt stilla sinne tänkte jag att han hade kunnat jobbat någon timme till om han cyklat istället. Men han är en dum man, det har jag alltid tyckt. 

Dessutom berättade han att hans flickvän är gravid o att ett barn kommer i december.

Det är omöjligt att veta vem som har namnsdag idag. Det går inte ens att säga om det är en pojke eller flicka.

Men eftersom pappa aldrig håller käft, utan är av sorten kiss and tell, så vet jag att dagens namnsdagsbarn är mycket mycket efterlängtat!

GRATTIS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0