Do you want to know a secret

Jag har funnit en märklig bok på ett antikvariat. Det är en bok där vanliga människor avslöjar sina hemligheter. På uppdrag, eller bön, av Maja Spasova avslöjar de stort o smått, vad de aldrig berättat för någon förut.
 
Vissa människor har enkla hemligheter om något de gjort eller sett, eller inte gjort eller sett. Andra har storslagna metafysiska uppfattningar om den egna personen. Åter andra har mycket mörka saker att berätta, från nuet eller det förflutna, eller sådant de önskar göra men avstår från för att de vet att det är fel, o inte vågar alternativt har själskraft nog att låta bli.

Utan tvekan är det en av de mest gripande, förunderliga böcker jag hållt i min hand. O visst får den mig att fundera på folk omkring mig, sådana jag känner, tror att jag känner eller vet något om. Eller människor jag ser för första gången o sådana jag aldrig kommer se igen. Någonstans inom mig bultar min egen hemlighet på en sluten dörr i mitt inre, någongång vill den göra sig hörd. Tja, that's the nature of the beast.

Vad är din hemlighet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0