Bättre sent än aldrig

För mycket länge sedan, i ett annat liv, blev jag tillfrågad att svara på en massa tre frågor. Något reviderad (Karin är samma) o i fel del av cyberrymden kommer din lista, Johanna. Du kommer säkert aldrig läsa den eftersom du inte vet var jag finns, men kom åtminstone inte o säg att jag inte håller löften.

3 saker som jag gillar:
Halstrad gravlax med dillstuvad potatis.
Att ha ett rent samvete.

Folk som kan revidera sin åsikt.

3 saker som jag tycker illa om och som skrämmer mig:
Människor som gör egen ära av andras förtjänst.

Kungafamiljer som vägrar följa trafikregler.

Politiker som vill göra flaggdag av internationella kvinnodagen för att fiska röster.

Människor som försöker ta sig fram i världen genom att prata skit om andra istället för att prestera själv.

(+ folk som inte kan låta bli att nämna ordet fyra vid fel tillfällen)

3 viktiga saker i mitt rum:
Min kompletta Tom Waitssamling.

Min gitarr som jag i många år trodde skulle komma att döda fascister.

En äkta sai som ligger gömd för att barnen inte ska ha ihjäl varandra.

3 slumpvis valda fakta om mig:

Jag lyfter 100 kilo i bänkpress.

Jag får aldrig sova så mycket som jag önskar, o det är alltid någon annans fel.

Länge ville jag knacka näsan av Hoburgsgubben.
3 saker jag vill göra innan jag dör:
Läsa ut hela Mannen utan egenskaper.

Få tillbaka tron på att människor innerst inne är goda.

Yla ut min ångest på Tibets högsta punkt.
3 saker som jag kan göra:
Sjunga med i Kentas och Tottas sånger.

Dricka tills jag stupar utan att lära mig ett jota.

Drömma mig bort till Dylankonserten i vår i vetskap om att jag har biljett.

3 saker som jag inte kan göra:
Ta världen för allvarligt.

Tycka att Linda Skugges liv kan vara så hemskt.

Skämma bort de jag älskar tillräckligt ofta.
3 saker som jag säger mest:
Jag älskar dig, Karin!

Bröder, sluta slåss! Ni har bara varandra!

Mamma, jag är över trettio år.
3 kändisförälskelser:
Tom Waits

Winona Ryder

Torsten Flinck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0