Won't be the end of the world

Det förs rättegång mot två fredsaktivister som brutit sig in i SAAB Bofors fabriker i Eskilstuna o förstört vapen. Dessutom så bjöd man de anställda på choklad. Företaget vill inte berätta för rätten hur stora värden som gått förlorade eftersom man vill att det ska vara hemligt hur mycket ett vapen kostar att tillverka. Knasigt. Men det är ju lite så mentaliteten bland militantia fungerar, så tja, det är inget att förvånas över. Det påminner mig lite om när man cyklar på Gotland o plötsligt ser en skylt inne i skogen att det är ett militärt område som inte får beträdas av obehöriga o absolut inte av andra än svenska medborgare. På dessa skyltar finns en bild av en aggresiv soldat som riktar gevär mot den möjlige trespassaren. Normalt finns ju ingen anledning att springa in just i dessa skogar, så attraktiva är de inte. Men när jag har kunnat har jag stannat vid dessa skyltar o ställt mig intill de för att slå en drill. Bara för att.

Men nog om mig o tillbaka till stackars Bofors. (Åt ni chokladen förresten? Har ni sagt tack?) När det känns som tyngst för er dessa dagar, minns då att vad som än hänt, så är det inte hela världen. Det är faktiskt ingen som dör av att lite vapen förstörts. Faktiskt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0