Lite om hon med hatten

Idag är det Erland.

Mina tankar går till Josephsson, skådespelaren. En av mina absoluta favoritfilmer genom tiderna är Varats olidliga lätthet. Tack för den Erland!


Lyckopillret Kleerup heter också Erland i andranamn (min son påstår att det heter mellannamn, men han är bara fem år gammal, så jag lyssnar inte på honom). Jag har inga kommentarer om Kleerup. Faktiskt ingenting att skriva om honom. Det beror mest på mig o inte på honom. Jag är lite grinig sedan han o jag kom överens om att kissa i kors den där kvällen i Köpenhamn. Han kissade ner både mina byxor o mina skor. Det var inte lätt att ta sig igenom tullen den dagen. Voff voff, är mitt sista minne av Kleerup. Mitt näst sista är att han hade ögon som lyste i mörkret o att hans armar pekade åt olika håll. Men det är bara att le stort o gå vidare i livet, det har sankte Kleerup lärt!

Grattis alla namnsdagsbarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0